torsdag 4 oktober 2007

Mot nya äventyr

Om 9 dagar åker jag till Spanien.
Spanien som fortsätter vara lockande, spännande, nostalgiskt...attraherande!
Vet inte om jag riktigt förstått att jag snart är där.
6 veckor på la Universidad de Nebrija, Madrid. De är proffs på det här med andraspråksundervisning så jag ser verkligen fram emot de föreläsningar de planerat åt oss lärarstudenter från Ume.
Ni vet väl att jag ska bli en av de bästa spansklärarna?? =) Jojo, så är det.

Just därför skulle jag otroligt vilja att den kommande vårterminen spenderades i Chile. På universitet. Vill lära känna en bit även av Latinamerika och dessutom än bättre få koll på språket.
Men som med det mesta så - och som en god vän till mig skulle ha sagt - är det på två vis. Gissa om det skulle bli jobbigt att lämna alla härliga vänner..och prinsen...
Optimistiskt lagd som jag är tänker jag samtidigt att en termin ju egentligen går ganska fort. Och av alla år jag hoppas jag har kvar på jorden kommer den terminen knappt att märkas. Bara berika. Jag vill, vill, vill. ..tror jag...!

Just nu kan jag dock inte påverka så mycket om jag åker eller inte. Allt svävar i ovisshet. Men innan jag åker till Spanien är det tänkt att jag ska få veta; om det går att hitta kurser där som ersätter de jag ska läsa här i Ume annars.

Ska på kanelbullefest ikväll. Du har väl inte missat att det är kanelbullens dag idag?

1 kommentar:

Ida sa...

Om 9 dagar åker jag också till Spanien. :)