torsdag 18 oktober 2007

Time.flies...eller?!

Ja. Tiden var det ja.
I lördags satt jag 3½ h på ett flygplan och förflyttade mig på den tiden mellan Stockholm-Madrid.
I måndags satt jag samma tid i ett klassrum… och jag vet ännu inte vart det tog mig…

E: ”Hur länge har vi suttit här?? 3½ h!! Det är ju som på flyget!”
*storskratt bland oss svenskar*




Att vara i Spanien denna gång är inte detsamma som andra gånger… Andra gånger har jag blivit exalterad över att höra spanska pratas runtomkring mig och märka av den spanska kulturen överallt. Har funderat på vad det beror på. Men jag tror att det kan vara så att jag nu, efter drygt ett års universitetsstudier i ämnet, känner till allt spanskt så mycket bättre så att det har blivit lite vardag. Även i Sverige möter jag människor som pratar spanska med mig och omkring mig! Så… för att det denna gång ska bli sådär speciellt givande att vara här, jämfört med i klassrummet i Umeå, behöver jag ännu mer få integrera mig genom att få konversera en hel massa med spanjorer. Få spanska vänner! Och få många tillfällen att prata i massor. För det är det jag behöver. Träna mitt prat. Så flödet kommer igång.
Hoppas ni har det bra därhemma!
Kramar

Inga kommentarer: