torsdag 25 oktober 2007

Låtom oss vara glada ;)

Tjejen från Chambao(mina favoriter) och Jarabe de Palo

Om man skulle säga i procent hur stor del av tiden här i Spanien jag har varit irriterad så skulle det nog bli skapligt höga siffror...! T.ex. är d
et ingen idé att köpa hem ordentligt med mat så man kan laga bra saker för det har visat sig att det man lägger in i kylen kanske inte ligger kvar när man kommer för att använda det, plus att köket är väldigt ofräscht så man vill knappt laga mat där.
Igår var vi dock på en välgörenhetskonsert med olika spanska artister där jag njöt! En hel del BRA musik! ...och jag lyckades nonchalera min irritation över att de började en halvtimme försent, att folk rökte överallt omkring mig TROTS att man inte fick! (fast rökande människor i min närhet irriterar mig alltid), att jag blev av med min vattenflaska som jag tagit med eftersom jag visste att jag skulle bli törstig - men näe i Spanien står vakterna vid insläppet och SKRUVAR AV alla korkar!!!!! Vad ska jag med en vattenflaska utan kork till????????? Nej, jag är ingen terrorist som har en sprängblandning i min flaska...eller vad är det de tror?

Ja. Men det blev alltså en trevlig kväll ändå. :P
Idag är däremot en dag med goda nyheter!! =)
* Nya pengar på kontot!
* Ida och jag ska på EM-kvalet mellan Sverige-Spanien den 17 nov!
* Tentaresultatet från Fornspanskan har kommit; jag fick VG!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som mitt kök på Fysikgränd det där:-)

Jenny sa...

Ja, jag har faktiskt slängt en tanke till precis det..!