söndag 1 februari 2009

eller

Imorgon ska jag göra allt jag kan för att känna att jag har bra grepp om boken vi har att läsa till på tisdag för i klassen jag går har jag under dessa första veckor upplevt det som att diskussionen ligger på en helt annan nivå än vad jag är på... och jag är inte riktigt den som sätter nivån på en diskussion. Och jag vet inte vad det beror på att jag känt mig så lost. Kanske har jag inte riktigt behovet av att diskutera det vi diskuterar eller så hittar jag inte änden på tråden så att jag kan börja nysta eller så är jag upptagen med, helt andra, personliga funderingar eller så känner jag mig helt enkelt osäker i gruppen eller på ämnet eller så är jag inte tänkande i samma banor som de som säger sin mening eller så är jag helt enkelt fortfarande otroligt dålig på att analysera och vrida och vända på saker för om 1+1 är 2 så är det så och det heter voy, vas, va, vamos, vais, van och inget annat. Varför krångla till det??
Men ibland önskar jag att jag hade en handbok eller ett facit till mig själv. Det skulle underlätta vardagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där skriver jag fullständigt under på!

Hoppas i alla fall att du kommer fram till att 1+1 blir 3 om det är det som eftersöks. Och om du skulle komma på hur man kommer fram till det får du hemskt gärna berätta för mig hur man gör :P

Vad läser du nu förresten?

Jenny sa...

Haha, jag lovar att berätta! Men faktum är att dagens seminarium gick strålande. Gud är rolig. :) För jag hade bett. Och plötsligt blir jag höjd till skyarna för mina inlägg (på ett seriöst sätt) av mina gruppkamrater! Be, och gör ditt bästa. Det är det bästa sättet.
Jag läser AU2 nu. Och till hösten blir det ex-jobb!