torsdag 12 februari 2009

Livets skola

Ett, tu, tre,
på det fjärde ska det ske,
på det femte gäller det,
på det sjätte SMÄLLER det!

Jag var inte först med att släppa kanten. När några simmade iväg fick jag hålla kvar greppet och fortsätta öva på bentagen, men jag minns att jag blev stressad och ville bli färdig snabbt.
Redan då fick jag lära mig att det inte funkar att stressa igenom, halvgöra eller ta tag i någons svans och åka efter. Jag måste själv lära mig simtagen. Eventuellt lyckas jag komma framåt även om de inte sitter helt som de ska men det går så mycket lättare om jag fokuserar, slutar titta stressat på de som ligger före, och ser till att lära mig.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Stort tack för alla gratulationer!!
Delad glädje = dubbel glädje. :)

Inga kommentarer: