tisdag 24 februari 2009

jag.bara.snor.nuförtiden :)

Varför skriva eget när så många andra skriver bra saker? Eftersom jag har svårt att se någon innan-jag-blev-kristen-period i mitt liv så tyckte jag det var så intressant att läsa hur underbaraclara beskrev saken. På första frågan skulle jag svara i stort sett precis som hon.

"Vad är det bästa med att vara kristen? Förändrades ditt liv radikalt efter att du blev det och när blev du döpt?Det bästa är friden och känslan av att allting kommer att ordna sig, att någon vakar över mig. Det blev en jättestor skillnad när jag döpte mig. Det var som att plötsligt höra Gud i stereohögtalare istället för de där fjuttiga som sitter i datorn. Allt blev på något sätt tydligare. Och ja. Mitt liv ändrades radikalt när jag blev kristen. Inte från en dag till en annan. Men det var som att jag klev på ett tåg i motsatt riktning när jag blev frälst. Det märktes knappt först, men nu när jag har rest ett tag är hela världen annorlunda."

Inga kommentarer: