onsdag 2 december 2009

Leva upp, inte ner

Kommer ni ihåg att jag skrev om en liten grupp  i vintras? En grupp som gjorde mig otroligt gott. Den gruppen är tyvärr inte möjlig längre, men vet ni; jag har fått en ny grupp. :) Den här gruppen är annorlunda på många vis men jag mår så bra i själen då vi ses och efteråt promenerar jag hem med ett leende på läpparna och med ny energi. För min vardag i övrigt, just nu, har en tendens att dränera mig, som jag nog redan varit inne på. Jag tror att en bekant träffade ännu en punkt i sammanhanget då hon sa: "Du är ju ett så otroligt social creature så det är klart uppsatsskrivande tär på!" Jag kände att hon har rätt.

Igår var vi en reducerad del av gruppen som satt och åt ostscones bland en massa tända ljus och pratade om livet som tjej (eftersom grabbarna var på andra håll) och svensk, hjälpte varandra att byta perspektiv.
Samtal som berör.
Som får komma djupare än att bara flyta omkring på ytan.
Ett givande och mottagande.
Det får mig att leva upp.
För jag behöver mötet, och anar att vi är många som delar det behovet.

...Här nära, närmre än jag anar, finns Du som känt mig innan jag fanns till...

Inga kommentarer: