fredag 11 december 2009

lite ledigare

Just idag har jag en lite ledigare dag. Det har inte varit särskilt gott om dem den här terminen. Men julen är underbart nära och alltså även slutet på 150%-pluggandet. 
Idag unnade jag mig att sova lite längre.Idag andas jag lite friare.
Idag ska jag minsann ta mig en tur till stan så här mitt på dagen.
Och sen ska jag fixa en överraskning. :) 

Att överraska och få bry sig om.. Ibland är det som att tiden inte finns ens till det. Då känner jag mig fången i livets måsten och hoppas att majoriteten av ens liv inte ska innebära sådan fångenskap. Men ibland är det ju faktiskt så att vi kan påverka situationen genom de val vi gör. Vi kan välja att välja bort måsten och i stället välja att ha tid över för vänner, omsorg, oss själva, kvalitetstid. Det är inte alltid det går, men i flera fall.
Jag tror det är viktigt att inse.

KRAM

3 kommentarer:

Catrin sa...

Kram på dig med! :-)

Jenny sa...

Tack! :)

Micke sa...

Ni försvann så snabbt igår så jag hann inte ge en god jul-kram så jag får skicka en telepatiskt istället. Vi åker norrut på fredag, men jag planerar en försenad julfika i januari, nångång efter den 9:e... så förbered dig! kram.