fredag 13 mars 2009

Vår lilla grupp

Vi kallar den så.
Ikväll har vi träffats. Efter att ha ätit middag tillsammans sätter vi oss för att prata tro. Oftast läser vi något för att sätta igång våra tankar och sedan delar vi frågor, funderingar, vårt sätt att se saker... diskussionerna blir ibland heta, andra gånger dementerar vi starkt någons förminskande uppfattning om sig själv och gör klart för henne vem hon är i våra ögon. Det viktiga är inte att komma fram till samma slutsats utan att få lufta tankarna, få vrida och vända på dem tillsammans med andra. Kanske upptäcker vi något nytt. Och så avslutar vi alltid med att be. Varje gång får vi bryta upp för att klockan blivit mycket men med känslan av att vi skulle kunnat fortsätta i evigheter. Det är så intressant. Det är så givande!
Jag älskar att ha denna trygga grupp att öppna mig i och få ta del av andras innersta. Jag älskar att få ha en grupp som är min, där hela jag får plats, där jag känner att jag kan vara mig själv helt fullt ut, precis som jag är.
Jag kommer att sakna dessa sammankomster till hösten då vi befinner oss på helt olika platser för att kanske aldrig sammanstråla igen. ...Kanske har Gud en ny liten grupp för mig då...

Inga kommentarer: