måndag 7 december 2009

Kanske behöver jag öppna mina ögon

Att du ville resa med mig
låta mig visa dig
och få se det du ser

Att få ta varandra i hand,få gå tillsammansupptäckatitta på utsiktenmärka att vi kommer på nya höjder
det har betytt mycket för mig.

Plötsligt är det som att alla färger bleknar,
den fina utsikten vecklar ihop sig som en kuliss...
och vi faller från vår höjd.
Det känns som att jag borde göra något
som att jag borde veta vad...

Håll ut!
Snälla ge mig tid
Tid för tankar, i flera varv

Liten är jag
liten är du
men jag hoppas vi återigen kan mötas
ta varandra i hand
och resa tillsammans.
Orkar du vänta?

4 kommentarer:

fjings sa...

"Jag kommer ännu ihåg den känslan
av att vakna upp och se
att julen var här, ja, den känslan
fick alltid mig att le.
Jag steg upp ur min säng och tittade ut
över skogen målad vit.
jag var så tacksam för allt jag hade,
så tacksam att du kom hit till oss.

Julen för med sig ett budskap av sång,
av glädje, förtröstan,
ja, tack att du kom.
Jag prisar dig Gud för det liv som du gav
och Jesus vår Herre - tack ska du ha."

***min favoritsång sen jag hörde den första gången - igår. Tycker om dig, Jenny, min vän!!!***

fjings sa...

p.s. på www.romberg.fi kan du lyssna hur den låter med melodi...;o) "Tack ska du ha"..nere till vänster på sidan... d.s

Johanna sa...

mm, jag väntar.

Micke sa...

Jag hade planerat det så! Hahahaha! Ses vi hos Annika imorgon förresten?