torsdag 28 januari 2010

tankar i natten

Jag tänker att du borde ha suttit i godan ro ikväll, framför tvn,
och just nu borde du ligga nedbäddad i din säng och sova sött, med katten nära intill.

Jag tänker på alla härliga minnen,
på hur du satt med oss när vi spelade spel i nyår,
hur du alltid var så nöjd, positiv, intresserad, glad och busig.

Jag tänker att du var den bästa
och jag har ofta tänkt att jag vill vara som du.

Men ikväll rubbades min värld.
Min tröst är att jag tror vi kommer mötas igen och då kommer du stå där, tillsammans med flera andra som varit mig kära, och ta emot mig med öppna armar.
Men oj så saknad du är!

2 kommentarer:

fjings sa...

Många kramar till tröst!! Förstår hur mycket du saknar, du har pratat så mycket gott om din mormor!! Tänker på dig!

Jenny sa...

Tack!!!