måndag 29 september 2008

those days


min älskade mormor
Vad coolt det är med minnet... :)

Jag sitter och skriver en skoluppgift som innebär att jag ska tänka tillbaka på min skolgång, och eftersom jag jämför den lite med min mormors skolgång så blir det mest de tidigare åren(som ju var de enda hon behövde(/fick?) gå). Skulle precis räkna ut vilket år jag egentligen började årskurs ett (mormor började 1932)... Kom fram till att det var 1988 och undrade i nästa hundradels sekund om det verkligen var så att jag började skolan samma år som Jonte föddes... då måste han alltså ha fötts under våren då jag gick på lekis. Och så plötsligt tycker jag mig minnas att jag var på lekis och väntade på besked eftersom jag visste att han var på väg.. Ett minne som nästan fallit i glömska men nu lockades fram.

Fast. Nu när jag skriver ner det blir jag genast osäker. Det var ett alldeles för otydligt minne för att veta om det är sant.
Är du född på en vardagseftermiddag Jonte???

Fast jag VET att jag kommer ihåg att vi var flera som fick syskon under lekisåret. Det var rätt så spännande.

Här är lilljonten :P

Åh. Jag önskar jag hade lika bra minne som mormor. Hon minns hur mycket som helst.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jadu..
Jag minns faktiskt inte heller vilken tid jag föddes.. xD

Anonym sa...

11.36 på torsdagförmiddag hände det.../en som vet

Jenny sa...

ja! då stämmer det ju! antingen hade jag hunnit få reda på det innan så jag väntade på att få åka och hälsa på, eller så väntade jag på besked. :)
skönt att få klarhet.

Anonym sa...

Det lär vi ju kunna göra, jag blir nog relativt lugn i helgen pga jobb, även om jag förmodligen ska på födelsedagsfest en snabbis på lördag. =)

Anonym sa...

Jag borjade skolan 1987 sa du borde borjat 1988...Later logist!=)
kramkram

Anonym sa...

det var jag Jenny!
/maria

Jenny sa...

:)