onsdag 4 mars 2009

Kvällsfundering

I min utbildning pratar vi just nu om inkludering och exkludering. Inkluderar vi alla elever i vårt sätt att undervisa eller inte? Hur gör vi det på bästa sätt? ...o.s.v.
Ikväll väcktes tanken inom mig om till vilken grad jag inkluderar Gud i mitt liv. Får Jesus alltid vara med eller exkluderar jag honom ur vissa områden? Jag vill att han ska vara medräknad i vad jag än gör. Att jag hela tiden ska se det som självklart att han är med. Han är ju ändå det absolut bästa i mitt liv. Det största och mest värdefulla. Inget annat spelar större roll - eftersom jag tror, efter beprövad erfarenhet (som vi säger på lärarspråk), att han är den han säger sig vara. Helt allvarligt så skulle jag inte vara jag utan Jesus.

Han får säga till om jag exkluderar honom så ska jag göra mitt bästa för att ändra på saken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jenny!
Tack för alla dina fina tankar. Denna kvällfundering gör verkligen att man måste tänka efter hur man har det med Gud. Den är så bra så jag läste faktiskt upp den i Sion idag. Jag tror att många fick sig en funderare och jag tror att man måste få det ibland för att gå vidare i livet och på Guds väg.
Lycka till i dina studier!
Hälsa Albin.
Kram Marie i Ringarum

Jenny sa...

Oj, så roligt att höra! Det är värdefullt för mig med sådan feedback. Hoppas ni har det bra i södern! Hälsa familjen. Kram