söndag 14 september 2008

mera mera mera!

Det GÅR inte att med ord beskriva. Men det är det bästa i världen och jag vill bara ha mer och stanna kvar i det underbara! Det övernaturliga är så naturligt och verkligt mina vänner. När Gud blir sådär självklar och jag än en gång inser att det inte finns någon överhuvudtaget som kan känna mig bättre, förstå mig bättre, veta bättre vad som rör sig i mitt innersta, då fylls jag av en så otroligt stark visshet om att Han är mig så nära, att Han bryr sig och älskar så djupt som ingen människa kan. Och Han finns för mig. Han har koll på allt och jag kan bara ta emot. Och det övernaturliga är en del av Honom. Han är inte begränsad som vi är begränsade. Det vi läser om i Bibeln kunde lika gärna ha varit idag. För Gud är exakt densamme.
Jag hade glömt det. Men Han påminde mig.

Som en följd av att vilja ha mera laddade jag idag ner en predikan och gav mig ut på en springtur medan jag lyssnade - det var perfekt! Jag brukar ha svårt att tänka strukturerade tankar då jag springer så det passar mig mycket bättre att bara lyssna, samtidigt som jag då springer vidare av bara farten. Men det funkar säkert lika bra till promenaden, eller vad du nu vill hitta på medan du lyssnar.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du sett Betnérs avsnitt av "I Ditt Ansikte" när han besöker en metodistkyrka i göteborg, och har du följt den efterföljande debatten något?

Jenny sa...

jag såg fram till strax innan att han skulle snacka, sen gjorde jag annat.. Ska jag följa upp det tycker du? det lär ju finnas på hemsidan att se. Ska se om jag kanske kan kolla lite nu... hörs!