tisdag 6 mars 2012

Lite avis...

Även om det bara är lite så är jag avis på min goda vän från spanskstudierna som nu är i full gång att vara lärare, utmanas, vara kreativ, utvecklas. För jag längtar... eller näe, jag ser fram emot att jobba igen. Att göra just de sakerna. Att utmanas av att lyckas få med varje enskild elev, få se hur de lär sig, få möta dem var och en, lägga upp undervisning, vara kreativ... Samtidigt som det är otroligt skönt att bara kunna luta mig tillbaka i soffan och göra precis vad jag har lust med - kittla en liten buspojke t.ex. - för jag vet ju att jag inte alltid kommer ha all tid i världen för att göra just det. Och det kommer väl bli den största utmaningen av dem alla...; att begränsa hur mycket tid arbetet får ta och sedan koppla bort det för att vara ledig tillsammans med familjen.

2 kommentarer:

Ida sa...

Nu vet jag inte om det är mig du menar, men jag misstänker det? ;)

Det är ju verkligen så otroligt roligt att få vara igång och kreativ och jobba med detta. Fantastiskt att kunna både starta upp och avsluta saker med eleverna, det var ju drömmen, att slippa vara vikarie och faktiskt få göra detta. Underbart.

MEN! Jösses, njut av att vara hemma med sötisen, jobb får man tillräckligt av...

Kram!

Jenny sa...

Jodå, det är dig jag menar. Jag tänker att du nu lär dig en hel massa som jag sen kan få ta del av och ha nytta av. Visst? :) Själv tog jag ett helt år för att bearbeta mitt första år som lärare...