onsdag 14 mars 2012

Den långa listan inom mig

Symaskinen står framme på pysselbordet (åh jag älskar att jag har ett sånt!) och väskan jag länge planerat håller på att ta form. Jag har egentligen aldrig tittat på tyger men nu har jag vänner som gärna besöker Ohlssons tyger och när jag har följt med så har jag blivit inspirerad. Där finns så otroligt många fina tyger! Min projektlista har genast blivit ännu längre... Det vore skönt att någon gång bli klar med listan innan den fylls på med mer, men det kanske är livet för den kreative: att alltid vilja så mycket mer. Lite frustrerande är det, men jag tror att om jag inte hela tiden ville så mycket så skulle nog detta med att vara föräldraledig kunna bli rätt så enformigt.. Känslan av att kunna pricka av något genomfört är dessutom väldigt tillfredsställande. 
Igår köpte jag finfina tyger som ska bli påslakan och örngott till lillprinsen. Kanske får ta och fota det när det är klart... På tal om lillprinsen så var han piggpiggelin kl fyra i morse så jag bör nog passa på att sova nu medan jag kan.
Godnatt!

2 kommentarer:

isabelle sa...

Vi borde sitta och sy tillsammans nån dag :) då kan vi lära av varandra!!

Jenny sa...

Jaaaa vilken bra idé!! Det gör vi.