lördag 13 mars 2010

stort

Vet ni hur stora kondorer ar? De kan bli 3.50 m mellan vingspetsarna, om jag inte misstagit mig. Och de ar verkligen stora. Forestall dig att sta vid varldens djupaste cañon, el cañon del colca, tittandes ut over utsikten, och se en kondor komma flygandes - eller nae; svavandes - precis framfor dig, ovanfor dig, nedanfor dig. Den upplevelsen var vard varenda stund av vantan och missnoje under resten av tvadagarsturen. :P (Att halla tider och respektera andras tid ar ju inte sydamerikaners specialité, men det visste vi ju redan).

Nu ar vi tillbaka i Arequipa och har haft en lugn dag. Har ar det inte lika hog hojd som i Cuzco och Puno och darmed ar det varmare och lattare att andas. Vi borjar kanna att vi har gjort det mesta. Bara nagra fa saker finns kvar pa varat schema. Imorgonnatt tar vi bussen (en dyr och fin!) till Nazca och pa sondag hoppas vi pa att flyga over Nazcalinjerna.


Ikvall vill vi ata pollo a la brasa = grillad kyckling. Jag tycker valdigt bra om det i Sverige, men har ar det annu godare! Hela kycklingen ar saftig och blir inte sadar trakigt torr. Det ni, dar missar ni nagot!


Forresten. Det finns en massa roligt att kopa har. Den som gissar ratt pa hur manga par nyinkopta orhangen jag har med mig hem skulle kunna fa ett pris... :)


Kramar!

6 kommentarer:

Albin sa...

Jag gissar på sju par örhängen

Johanna sa...

14 st! :D <3

Lollo-Loviza :) sa...

Wow Jenny, det låter som en grym resa med härliga upplevelser! Jag blir verkligen inspirerad att kasta mig på första bästa flyg det för att få uppleva allt med egna ögon:D

Ser att det närmare sig din hemresa, hoppas ni får ett fint avslut på resan och att färden hemåt går bra!
Ser framemot att få träffa Herr och Fru Granberg snart :D

Jag kan ju inte heller låta bli din utmaning om örhängena..hmm... då siffran 8 är mig kär, gissar jag på det! ;)

Jenny sa...

Bra gissat vänner! Det slutgiltiga antalet uppgick dock till 12. Bättre lycka nästa gång! :P

Lollo, nu är jag tillbaka! Hoppas vi kan styra upp en dejt om inte alltför länge. Om du inte redan kastat dig på ett plan?? KRAM

Johanna sa...

Då var jag närmast!! Kan jag få ett litet pris? Typ en kram av Jenny? :) <3

Jenny sa...

Jaaa, okej då :)