torsdag 4 mars 2010

Andlöst vackert

Pa formiddagen flog vi in over anderna och utsikten var vacker som fa - berg som reser sig om varandra i frodig gronska. Vi har kampat mot hojdens inverkan pa vara sinnen/kroppar och varit till olika lamningar fran langesedan, den ena pa en hogre hojd an den andra. Men nar du befinner dig 3600 m over havet marker du att du inte lika raskt kan ga uppfor for du blir plotsligt svimfardig och maste lugna ner stegen. Guiden gav oss en vaxt som luktade som mint/mynta (?) att lukta pa vilket sades underlatta, och jag tror minsann den gjorde det.
Att vara har kanns lite som att vara i en annan varld. Det ar sallan man ar sa nara naturen och dessutom nara sa totalt annorlunda levnadssatt och spar fran andra tidsepoker.

Jag kan inte sluta njuta av att vara har, mitt i anderna. Inte gor det mig nagot alls att kylan tranger pa eller att regnet plotsligt oser ner - det mina ogon ser ar vart sa mycket mer att det ska mycket till for att gora mig pa daligt humor.

Vi har hort rykten om att Machu Picchu kanske oppnar pa nytt den 15 mars - i sa fall forsoker vi kanske ta oss hit igen. Det vore ju helt underbart!

Ikvall har jag testat att ata alpaca. Det smakade bra! Miriam ville smaka specialiteten marsvin.... jag kunde inte riktigt kanna att jag langtade efter det. Det var dock tvunget att bestallas i forvag sa hon fick lata sig mattas med annan mat.

Tyvarr kan jag inte visa nagra bilder annu, det far bli sedan nar jag kommit hem tror jag.
Hoppas ni har det bra! Kramar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så roligt att få följa med på din resa! Hoppas att du har det bra! Var rädd om dej! Kom snart och hälsa på hos oss!!
Kramar Marie

Ida sa...

Låter helt underbart!!!

Jenny sa...

Ja det ar helt underbart! Du skulle alska att vara har ocksa Ida!

Hoppas ni har det bra med Marie!

Micke sa...

Låter som en härlig resa! Och ja, jag ÄR avundsjuk! :D