onsdag 31 mars 2010

Smått och gott från Peru

Miriam och jag i Cuzco.

 
Här kunde inkaindianerna odla växter som behövde olika klimat.


Stora stenar i Sacsayhuamán och färgglatt på marknader.




 
Inkakola! Väldigt sliskig läsk som bara finns i Peru.
Nedan är vi tillsammans med några vi blev nära vänner med under resan, och sedan bodde hos då vi i slutet var några dagar i Lima.

 
Vassöar på Titicacasjön! Väldigt annorlunda sätt att leva, enligt mig. De bygger öarna själva och ankrar dem så de inte flyter iväg. :)
 
Amantaní är en riktig ö i Titicacasjön. Där bodde vi i familj och fick gå på fest i deras traditionella kläder.







Vi har sett hur mycket fint hantverk som helst.

 
Klostret Santa Ana i Arequipa.


Lamor, kondorer och utsikt.



Cañon del Colca



Många ompackningar som backpackare...

I Peru är det speciellt att äta marsvin! Miriam testade...



När vi flög över Nazcalinjerna..


Mycket djur- och fågelliv kring Ballestaöarna.





Och lite öken i Paracas!







I Lima fick vi slutligen en stranddag. 



Mysigt och jättetrevligt att de sista dagarna få bo hemma hos våra vänner. :)


San Francisco-kyrkan i Lima.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Ser ut som att du har haft det jättebra! Men jag förstår inte hur man kan äta marsvin. De är husdjur! Det skulle kännas som att äta katt ju. Nä hua!

Jenny sa...

Nä, jag vågade inte smaka av hänsyn för syskon och vänner som jag vet inte riktigt skulle gilla tanken. :P

Michaela sa...

Wow vilka härliga bilder!!! Grymt landskap, fin komposition och Jenny vacker som en dag ;) Du måste ha fått uppleva en hel massa där borta. Det är otroligt hur stor världen är, hur olik naturen och kulturen är i olika delar av världen. Så mycket man inte hunnit se ännu...

Jenny sa...

Tack! Och ja, världen är verkligen stor! Det finns så mycket skönhet och variation... Hoppas ni hade det bra på hela er resa! Ska gå direkt och kolla in er resedagbok, har inte läst allt där känner jag på mig. :) Är ni tillbaka här hemma nu?

Mange sa...

Ojoj. Riktigt härliga bilder från Peru Jenny! Hoppas allt är bra med er!

Kram Mange