söndag 28 februari 2010

På väg

...ut i världen igen. Denna gång blir det Peru.
Miriam som jag reser med vaknade igårnatt av jordbävning i Chile, men är oskadd. Dock försvann hennes pass när de hastigt tog sig ut ur huset, men som tur är har hon nu fått tag i dem igen! (tack och lov!) På grund av att flygen inte går därifrån alls för tillfället kommer jag att komma till Peru innan henne, och inte tvärtom som planerat. Men jag hoppas hon är där på onsdag för då har vi biljett från Lima till Cuzco. Cuzco åker vi främst till för att vi ville till Machu Picchu, men p.g.a. kraftiga översvämningar i januari har järnvägen regnat sönder och MP öppnas inte igen förrän tidigast i april... Vi får ägna tiden åt andra inka-lämningar och aktiviteter.

Förutom allt det är det väl bara tsunamivarningen som tillkommer, men vi börjar med att resa inåt landet så vi borde vara utom fara. I slutet ska vi ut mot kusten och då hoppas jag den darrat ut för längesen.

Be gärna för oss. :)

2 kommentarer:

maria sa...

Darlingen min!!! Förlåt att jag inte hunnit ringa såg ju att du ringt, nu följer jag vad som händer här istället och hoppas få tid att höra om allt spännande när du väl landat i Sverige nästa gång=) Jag tänker på er!!!! Ha det fantastiskt=) kramar i massor

Jenny sa...

Kramar!!

Ps. Laste pa UDs hemsida att tsunamin inte langre verkar hota denna kust, utan endast Japan.. Sa ni vet.