fredag 21 augusti 2009

restaurering

Jag målar om mitt köksbord och mina köksstolar. Det blir jättefint. Är det samma med oss människor tro, att vi när vi ser ut att ha blivit redigt slitna och i dåligt skick faktiskt kan restaureras och komma i god dager igen?

Ja. Det tror jag. Och då pratar jag mest om människans insida - som ju sedan såklart speglar sig i utsidan.

Att vara i god dager förresten. Ack så svårt det kan vara att själv se sig själv i god dager. Vad har du för självbild? Jag skulle vilja påstå att en stor uppgift för oss som medmänniskor är att hjälpa varandra med våra självbilder genom att visa att vi tror på varann.
Du kan! Du är viktig! Du spelar roll! Du är faktiskt bäst.

3 kommentarer:

Ellen sa...

Du kan Jenny, du är viktig för mig, du spelar en stor roll och du är bäst =)

Jenny sa...

Du med kära vän =)

Catrin sa...

Tack för dina uppmuntrande ord!