tisdag 18 augusti 2009

livet i bilder

Jag tror aldrig att jag upplevt det så här jobbigt tidigare.
Jag vill hålla kvar, stanna kvar i...
Jag vill fortsätta kunna klä mig i lätta kläder,
låta värmen göra min kropp avslappnad
och solen locka fram den brunare hyn.
Just nu är sommaren livet,
men jag märker att den rinner mig ur händerna
och snart är förbi.
Underbara underbara sommar!
Det är inte att jag inte hunnit njuta,
jag vill bara ha mer!
Äntligen lediga tillsammans.

Första stoppet på vår semester var middag och härlig stund med nära vänner: Theresa och Jakob
Samma kväll hade vi en trevlig stund med Maria och Stefan. Inga kort på det dock, vi var för trötta. :)
Så fort vi bara kunde tog vi oss sedan till Våtnäs. Det älskade och underbara. Där får vi bl.a. äta mormors stekta strömming och fira Abbes födelsedag.
Denna gång blev han 18! Och tro mig, det syns att han är äldre.

Detta är min blivande man.
Han ser ut som han gör tack vare töserna på bilden nedan som ville fira oss med tanke på vårt stundande giftermål, så de ledde oss i blindo till en överraskning...
Skinkmackor med dill och äppelklyftor i chokladsås, med lite livemusik till -
kan man önska sig mer till frukost??

Härliga och busiga tjejor hälsade på oss i stugan: Malva, Linda, Anna-Karin
och Vide.

Varje år måste man också sitta på stenarna nere vid vattnet och njuta av solnedgången. Ibland sitter jag själv och filosoferar men i år fick jag sällskap.
Fina Ellen.
Förra helgen, för drygt en vecka sedan alltså, blev en beach-helg. Varmt och gott!
Det känns avlägset nu...
Översta loftgången och dörren som solen lyser i är mitt hem! Men inte länge till. :)
Igår blev det en kvällspromenad till Nydalasjön.

Det var en fin kväll.
Min fine är lite sjukling så han var mer påbylsad än jag, men det kan ju ge en fin kontrast till beachbilderna... Kanske har hösten överrumplat oss??

4 kommentarer:

Ida sa...

Såg ut som en härlig sommar det där!
Jag har för övrigt också lite svårt att acceptera att den är slut nu...

Johanna sa...

Fina ni är :)

Kärlek/Johanna

Catrin sa...

Du verkar ha haft en härlig sommar Jenny! Det har jag också haft, men jag längtar faktiskt lite efter att få åka skidor och åka snowracer! :-)

Liselott sa...

Ni är så fina ihop så man blir alldeles glad av att se er! Du tar så fina bilder också, det hjälper liksom till :) Nu drar vi snart till Tunisien, men vi hörs efter att vi kommit hem. Kraaaaaam