måndag 3 november 2008

nystädat

Registrerat men av att ha bott i kollektiv:
jag är inställd på att städa lägenheten endast en gång/månad.

Den gången/månad har i alla fall precis infallit.

Litegrand känner även jag mig nystädad efter en skön, LEDIG! helg. Åkte ut till Albins familj igår. Det är så skönt att komma iväg hem till några andra, det blir så mycket enklare och meningsfullare, på något vis, att bara vara än om jag är hemma en hel dag. Det är väl bara för att sådant som borde göras inte finns i ens närhet på samma sätt. T.ex. satt jag och hans mor och pysslade ett bra tag. Pyssel och nynnande till Lisa Nilsson. :) Jag gjorde några finfina kort som jag ska skicka. Egentligen skulle jag vara riktigt pysselbloggig och lägga ut bilder på dem här, men Albin har digitalkameran så det får bli en annan gång. Men det är härligt att få vara lite kreativ och pysslig. Jag längtar ofta efter det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså, är det kollektivboendet man ska skylla på då man inte orkar städa?!? Good idea...!!;o) Blir glad att läsa att du fått din sköna pysselhelg! Tänker på dig ofta och saknar dig... kramar till en kär vän!

Anonym sa...

Tack vännen! Jag vet inte hur jag ska kunna finna ro. Jag bär runt på en klump i magen som jag inte blir av med. Försöker få stillhet och lugn, men ovissheten gör mig alldeles matt. Gick på gudstjänst i söndags med förhoppningarna att kunna andas lite, men det verkar som om jag inte kan samla ihop mig. Tack för fina ord på vägen! Stor kram

Anonym sa...

Du har blivit utmanad!