söndag 16 november 2008

Ber du?

Jag tror att det finns en Gud som hör varje suck inom oss.
Som känner varje uns av längtan vi bär på.
Som bättre än mig själv vet vilka svagheter och styrkor jag har inom mig.

Och som bryr sig.
Jag tror att varje gång vi får för oss att ifall Gud finns så är han långt bort,
distanserad från oss,
att han bara kanske eventuellt om han inte har något bättre för sig skulle lyssna litegrann på oss
- då stämmer det inte på en fläck.

Jag tror att det finns en hel del missförstånd gällande honom som han helst skulle vilja reddes upp, som bara i onödan hindrar oss från att se vem han är.
Jag tror att verkligheten är den att han befinner sig så nära så vi i stort sett andas in honom
innan vi ens dragit andetaget.
Verklig och närvarande.
Aktiv.
Jag tror att han är, hör och gör,
att han talar och leder.


Därför tror jag att det spelar roll att vi ber för R. Kortet är taget på min mor och fars altan för några veckor sedan. Var gärna med. Hon har inte så många som bryr sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jenny!
Hörde mycket gott om "R" så dina föräldrar var här i Östergötland. Klart vi är med och ber för henne!
Jag brukar läsa din blogg då & då och blir inspererad av den.
Här är allt bra.
Sköt om dej och ha det så bra!

Kramar Marie i Ringarum

Anonym sa...

Hej Jennygumman! Hoppas att allt är bra hos dig. Här är det fint :)
Det är jättetråkigt att läsa om den stackars flickan som eftersöks. Hoppas att hon kommer till rätta.
Vore kul om vi sågs nåt framöver då du är i stan! Tills dess får du ha det superbra! Många kramar!!

Jenny sa...

Vad roligt att få kommentarer från er två som jag inte hade en aning om att ni hittat till mitt lilla ställe. :)
Marie: Kul att du blir inspirerad, det glädjer mig. Hoppas ni har det bra hela familjen!
Lise: Ja här hos mig är det fint med. :) O vet du, jag kommer hem till 2a advent och då ses vi väl hemma i J:s nya hus?? Hoppas du får jobb!
Kramar!