fredag 4 april 2008

naturlig skönhet


Här kommer bilder från Hemavan!

Albin och Lukas
På påskafton bjöds det bl.a. på finmiddag och...
charader!

Läste lite i bibeln igår innan jag skulle sova. Kom till Romarbrevet 1:17:
"Den människa som finner livet, finner det genom att lita på Gud."
Det väckte lite tankar...
Jag brukar titta runt lite på olika bloggar, som jag bara ramlar in på, och det är sjukt många som handlar om utseende och mode. Till slut har det blivit lite skrämmande. Jag hade fått för mig att det trots allt inte var det viktigaste i livet. Klart att det kan vara roligt med mode, att klä sig fin, hitta det man passar i, men just när det blir så otroligt centralt i ens liv och när hela ens jag blir så starkt förknippat med och nästan oskiljaktigt från ens moderiktiga stil... ja, jag vet inte vars jag vill komma...jo, det vet jag nog. Jag tycker att vi alltför ofta, i praktiken, faktiskt kan glömma bort att det finns andra värden och kriterier i livet. Som kan ge lycka och få oss att må bra. Att vi liksom snöar in på saker...och kanske tappar perspektivet. Jag kan ju inte säga om det är så. Jag har nog bäst koll på vad jag själv snöar in på. Men man kan ju kanske ana ibland...
I mitt kollektiv tänker vi gå emot trenden. :P Imorgonkväll är temat FUL.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojdå!
Vad an detta? :O

Det känns svinbra!! Är ruskigt taggad :D

Och resan blir ju inte sämre av att 20årsdagen avklaras under samma "helg" :)

Anonym sa...

Jag är ju helt inne på samma linje, eller i alla fall en salig blandning av kläder jag trivs med, några fina, några sköna och vipps så har jag en märklig blandning på mig. Men min man tycker om mig ändå.

Anonym sa...

Ni ser inte ut att ha haft det mkt sämre. ;-) Hoppas allt e bra med dig där uppe i norr! Kram