tisdag 29 april 2008

hä ä int lätt

Sanningen kan göra så ont. Är det därför vi har så lätt att fly undan den? På alla möjliga olika sätt försöker jag undgå att titta sanningen rakt i ögat. Det finns ju så mycket annat att fokusera på. Man kan kommentera vädret eller svara undvikande och samtidigt leda in samtalet på en ny bana, som innebär att man kan fortsätta ignorera sanningen. Tänk vad många gånger människor tar på sig en mask... Jag kan förstå det. Fast när jag väl börjar lyssna till mitt inre, till mig själv, och tar reda på vad det är som sägs då har jag svårt att dölja det...det är bara så länge jag inte är helt ärlig med mig själv som det är så lätt att fortsätta låtsas.

The truth will set you free. Jo, det tror jag på. Men kan man vara så fokuserad på att vara fri så att man i det låser in sig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men å andra sidan så är ju vädret så himla intressant att kommentera. Imorgon t.ex. ska det bli 16 grader och sol, hur härligt är inte det? ;)

Anonym sa...

Tjosan, vad går du månne och bär på inombords? Släpp ut det.