tisdag 24 maj 2011

Maktlös

"Fundera tills nästa gång vilka era orosmoln inför förlossningen är. När de är identifierade kan vi förebygga och utarbeta strategier att ta till ifall orosmolnen ändå är där när dagen kommer." sa barnmorskan på kursen ikväll.

Mitt största orosmoln är nog att vi inte kommer hitta någonstans att bo... Att jag måste fortsätta bo fyra trappor upp utan hiss med en liten bebis och att jag får försaka en hel massa för att jag helt enkelt inte orkar springa och bära upp och ner.... Jag vill ju ha större. Naturen mer tillgänglig. Lätt att komma ut. Något alldeles eget. Och tänk så underbart det vore att ha flytten klar när vi blir tre.
Men hur förebygger vi det?? Gode Gud... Och vad blir strategin om orosmolnet finns kvar? Att bara gilla läget?

Idag förlorade vi en budgivning på en lägenhet vi nog verkligen ville ha. Fast. Den innebar flytt i oktober så kanske väntar något ännu mer perfekt runt hörnet...

2 kommentarer:

fjings sa...

Jag ska minnas er i mina böner. Jag lovar - du vill INTE flytta i oktober! Du vill MYCKET hellre flytta innan bebin kommer, hur jobbigt DET än verkar! Kärlek till er!! (oskar hälsar att ni gärna får va inneboende här! Ni kanske får arbeta lite för brödfödan bara!!)

Jenny sa...

Nä, jag inser ju det, att oktober skulle ha varit pest och pina.. Det är nog bara det att fortsätta att inte veta hur det blir som är det jobbiga. Tack för att ni ber med oss! Stora kramar