fredag 29 april 2011

Kulan på magen

Sitter nedsjunken i soffan och njuter av att helgen är ett faktum. Har datorn i knät och däremellan magen. Det låter kanske inte som att den anses vara en del av mig, men det är också lite så det känns. Jag tror aldrig jag konkret har funderat på hur det ska kännas att vara gravid men upptäcker nu att det inte känns som jag ändå, på något undermedvetet sätt, har föreställt mig. Jag vet ju hur det känns att känna sig tjock, som att man är större än vad man trivs med. Men så är det inte alls nu, fastän magen är rundare än vad den någonsin har varit! Men...den är ju liksom inte jag. Det är ju någon annan som växer och påverkar dess storlek.

Sedan två veckor tillbaka har jag mer och mer känt livet därinne. Plötsliga bubbel. :) Alldeles nyss blev det tydligare än någon gång tidigare: bäbisen sparkade så hela magen mellan datorn och mig spratt till! Så snart lyckas nog även min fine få känna. Annars har vi misstänkt att det är en liten blygis vi har därinne för hur mycket det än rört sig precis innan så slutar det när någon av oss lägger handen på.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Åh va mysigt :') Du måste visa mig nån dag med foto eller något.

Hoppas allt är bra! Kram <3

Jenny sa...

Har funderat på att lägga ut magbilder här...Men nu är den senaste vi tog två veckor gammal och man vill ju lägga ut en dagsfärsk :) och då är problemet att vår digitalkamera lagt av... Mobilen är ju absolut ett bra alternativ, har bara inte kommit mig för! Men håll ut, det kommer. :) Kram