måndag 18 april 2011

Annorlunda


Annorlunda är vad det är. Jag tittar inte alls efter samma saker på stan längre - jag kommer ju knappt i vanliga kläder! Den här staden visade sig ha ett väldigt begränsat utbud av mammakläder, men ändå har jag lyckats shoppa en hel del de senaste dagarna. För tröjor och annat är modet väldigt tacksamt just nu, men för byxor behövs en mammaavdelning. Min egen mamma har varit på besök och hjälpt till som smakråd. Hon har en förmåga att hitta godbitar i hyllorna som jag missar. Måste rensa lite i garderoben så inte en massa kläder som jag ändå inte ryms i tar en massa onödig plats.
Förutom mammaklädershopping behövdes dessutom nya vårskor. De inhandlades idag när jag hann gå på stan innan alla andra hann dit, lyckades vara där t.o.m. innan affärerna öppnade.

Nu får jag inte shoppa på ett tag.
...Det skulle vara den där större och bättre belägna lägenheten i så fall...

Inga kommentarer: