tisdag 10 november 2009

The Fun Theory

Med tanke på att vi är flera nuförtiden som rör för lite på oss så kan det ju vara vettigt att fundera på alternativ till att gå på gym eller träna på andra sätt som vi inte tar oss för. Jag presenterar här exempel på The Fun Theory. =)
Exempel 1: Igår kunde du ha fått en rolig syn om du befunnit dig på samma stadsbibliotek som jag. I ett av studierummen, med perfekt insyn tack vare glasväggen, pågick kreativt skapande för fullt! Malin, Elin och jag har läst samma bok (en avhandling), bearbetat den och ska på fredag redovisa genom en gestaltning av det hela. Vi har valt att lägga det på en abstrakt nivå och utan ord, till musik. Antar att du har svårt att se det framför dig, men jag kan meddela att vi hade väldigt roligt! Äntligen får vi vara praktiska, leka runt, åla på golvet, använda kroppen och inte bara sitta stilla och försöka få hjärncellerna att skapa i sin ensamhet! Jag tror dessutom att det kan bli bra. Vi var alla upprymda när vi skiljdes åt och idag meddelade Malin att hon har träningsvärk i benen...! Men att dramapedagogik är bra både för kropp och själ det vet vi väl redan??
Exempel 2: Ta en titt på detta...




Fun can obviously change behaviour for the better.För egentligen vet vi nog att vi ju mår bra av att röra oss. Vi vill ju bara att det ska vara kul också!
Eller hur?

6 kommentarer:

Ida sa...

Haha, det såg kul ut! :D

Jenny sa...

Ja visst gjorde det!
Och, by the way, jag tror hon var lite osmidig dramaläraren du skrivit om... Jag tror att jag skulle kunna få med dig att trivas med drama! :)

Johanna sa...

vAd RoLiGt!! :D

BlueRoseCase sa...

Haha, härligt! Vi repade "Nova" en gång i ett grupprum på medicinbiblioteket på NUS av alla ställen. Då var det en glasvägg ut mot salen och en tjej satt där utanför vårt rum hela tiden. Hon tittade fundersamt på oss då och då, speciellt när Elin och jag krälade på golvet och försökte gräla utan att höja rösterna för mycket.... förhoppningsvis gav vi henne en minnesvärd upplevelse. Ha det bra i Gävle!

Jenny sa...

Ja förhoppningsvis! De som passerade utanför vårt fönster såg onekligen roade ut. :)
Gävle var bra denna gång, men jag är ändå otroligt trött dagen efter.

Unknown sa...

Vilken härlig video! The Fun Theory is "the thing"! :-)