onsdag 14 oktober 2009

Det finns så mycket mer.

SÅ mycket mer.
Detta klipp är från Disneland 11 juni i år. Jag tror bestämt att det var dagen efter att jag var där... Bara det är ju coolt. :) Men klippet skulle ändå ha berört mig lika starkt.


Det går alltid att ifrågasätta sådant som är inspelat. Men detta tror jag på. För jag vet att Gud kan och jag har längtat efter att få se/höra om att det är sådant som händer idag, år 2009. Det som är det absolut bästa är att detta inte är det enda jag har hört om det senaste. Det är inte som bevis på att Gud finns som jag längtat efter detta, för det tror jag ändå, utan det är för att jag vet att han kan och för att behovet finns.


Jag vet vilka avsikter jag har med er, säger Herren: välgång, inte olycka. Jag ska ge er en framtid och ett hopp. När ni åkallar mig och ber till mig ska ni finna mig. Ja, om ni helhjärtat söker efter mig ska jag låta er finna mig, säger Herren. Jeremia 29:11-14
Förtrösta alltid på Herren, ty Herren är en evig klippa.Jesaja 26:4
Gud har total koll på våra behov. Och bättre än så:
Han längtar eftera att få möta dem. Oss.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Detta är del 4, ni bara måste se de andra delarna oxå. De ligger på youtube.

Johanna sa...

Alltså, jag tror faktiskt på att de blev helade. Men jag har svårt att tro att det skedde något mirakel och att deras diverse kroppsdelar plötsligt blev hur bra som helst. Men däremot kanske deras tro gjorde så att de på något sätt helade sig själva. För sånna små saker som ryggvärk och stukade handleder är sånt som vi människor kan fixa själva. Varför hjälper inte Jesus till med större grejer som krig och obotliga sjukdomar!

Jenny sa...

Det gör han! Och dessutom uppfattar jag det som att tjejen i den här delen hade en missformad ryggrad, som ett S, men som nu blev rak! Jag har även hört om flera fall då cancer försvunnit och bara kan tolkas som ett mirakel, då läkarna inte riktigt förstått vad som skett.

Jenny sa...

...I det här klippet reagerade jag först på att det kändes som att de "prackade på" henne genom att huxflux låta henne rabbla en lång bön. Hann hon vara med på vad som hände? Hann hon vara med på vad orden hon sa innebar? När jag såg de andra klippen också fick jag däremot en så positiv bild av de som bad och pratade med folk, och jag upplevde det som att de i första hand såg människan och inte på löpande band bara ville att folk skulle bjuda in Jesus i sitt liv - utan att hinna bli medvetna om innebörden. Fast, en del människor skulle kanske behöva tid att smälta det ena innan de känner sig redo för det andra.. Jag hoppas detta var sund evangelisation och inte något som lämnade förvirrade människor efter sig. (Jag är väl medveten om att det finns exempel på sådant också)