måndag 12 januari 2009

fLöDe

Precis som när jag var tonåring vill jag sitta och bara kludda.
Skriva ner tankar huller om buller.
För det är så de finns inom mig just nu. På ett skönt och harmoniskt vis. Precis som då.
Tankar om kärlek... Strofer ur musik... Drömmar... Minnen...



Sjung till Jesus

Kanske beror det på att jag idag känner mig frisk igen efter 5 dagars TUNG förkylning, eller så beror det på ledigheten och återhämtningen över julen... möjligheten att vila hjärnan, som nog faktiskt var riktigt trött efter höstterminens fokus... Vilket fall tycker jag om att jag har kommit i detta tillstånd. Det känns lite som att jag hittat tillbaka till mig. Mitt jag. Mina egna idéer, infall, tankar... Yes! Låt det nu bara bestå!

Älskar Agnes nya skiva
Rocka rocka loss på golvet!
Oj vad mycket jag ska släppa loss till musiken
Och bara träden utanför fönstret ska få skåda såklart

Mitt i pluggandet är det så lätt att bli insnöad bara på det man läser just nu och så glöms de "naturliga känslorna" i livet och vardagens funderingar bort. Tänk så mycket jag visste en gång i tiden som jag nu inte tror mig veta något om...

Releeeeeease me
..Snart kommer den fine så bäst jag börjar ta tag i saker!

2 kommentarer:

Anonym sa...

saknar dig min vän <3 Massor, måste höras!

Liselott sa...

Du låter alldeles sprudlande gumman! Låter härligt :) Själv har jag det lite tungt med motivationen just nu, men det blir nog bättre nu när vårterminen kommer igång. Hoppas du har det fint! Kram!