onsdag 20 februari 2008

nu är det nära

Snart så.
Snart är magen sprängfull med bubblor som inte vet vars de vill - upp, ut, runt.
Snart sitter jag där och försöker slappna av men märker att armar och ben inte riktigt lyder mig utan i stället skakar sådär okontrollerat.
Snart känns det tydligt att NU; nu blir det på riktigt. Nu sitter det en massa människor, förväntansfulla.
Och så drar det hela igång. Som att åka karusell. Det går av bara farten tills vi alla kommer till slutet och det är dags att hoppa av och pusta ut. Och - förhoppningsvis - känna glädjen över att det gick bra och var kul. =)

Det tror jag faktiskt.
Och oj vad det kommer vara värt nervositeten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, jag har inte varit nerrvös, förrän du nu beskriver så ingående och målande hur jag bör känna just nu :) VA? Är det ikväll??? Nä- väl? Va?

Anonym sa...

Men vad fan, nu gjorde du mig också nervös! Haha!

Anonym sa...

joho, det har jag väll..

haha, läs mitt inlägg från 28:e Augusti 2007.. xD
haha!!

Okej :D Kul!

Hoppas det går bra då :)

Anonym sa...

Nu är 2 föreställnigar klara! Imorgon blir den bästa! För då måste vi njuta fullt ut, för sen är det slut... :*( Jag kommer kasnke gråta...

Anonym sa...

Haha oj, ja vad skumt att du hittade mig! Men ni var bra, riktigt bra. Man kunde känna igen sig i tankar och situationer vilket gjorde att jag uppskattade pjäsen.

Good work! :)