tisdag 12 februari 2008

Matte upp i dagen


Precis som folk pratar om äktenskapstycke mellan två i ett kärlekspar så måste det finnas något motsvarande när det gäller hund och matte/husse. Ibland kan man verkligen undra vem som är vem.


Ibland är de så lika varann så jag brister ut i ett leende.
(Ett varmt såklart.)
Har sett så många exempel på det nu så om jag kunnat fota varje hade jag nog haft en fin liten samling nu.

Har ni med sett det?
Annars kanske ni kan tänka er att det ser väldigt roligt ut om det handlar om matte/husse och en pudel eller, som jag såg ikväll, bearded collies! Se då matte/husse framför er, som hunden upp i dagen.
Förut brukade jag se en kvinna med en collie och de såg nästintill exakt likadana ut, t.o.m. i ansiktsuttryck. =)

Nej Micke, jag syftar inte på dig! Det är andra... =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade blivit glad om nån hade jämfört mig med Matto, fastän jag inte är lika hårig...

Anonym sa...

Ja huvva, tänk om man var lika söt som Matto!

Jag håller med om att det är förbluffande ofta hund och matte/husse är lika varandra. Jag kan itne heller låta bli att le (varmt ;) när någon har en boxer eller afgahnhund, och ser lika dan ut själv. I benlängd, kläder och frisyr, för att inte tala om ansiktsuttrycket. Ha ha, kan vara riktigt roligt.

Jenny sa...

Micke: ja, vad vet jag, ni kanske är lika, men jag har ju faktiskt inte sett dig tillsammans med din hund.

Anonym sa...

Det får vi väl göra nånting åt!