onsdag 19 december 2007

som.ett.barn.

Fint luciatåg på luciadagen. =) Satt och mös bland en massa okända.
Med i tåget var en liten tjej. Kanske att hon var 2-3 år. Väldigt söt liten tärna! Dock inte lika fokuserad på att lussa som de andra, stora, runtomkring henne. Hon befann sig, tydligt, i sin egen lilla värld.
Tittade sig omkring.
På publiken.
På de sjungandes munnarna ovanför.
Smakade samtidig på sitt lilla elektriska ljus.
Och sen det bästa: la sig avslappnat på mage, med sitt ljus, fortsatte titta sig omkring och filura.
Fullständigt obekymrat.

Haha, jag vill så ofta göra som hon! Men tänk så förvånade alla skulle bli om jag tillät mig att bete mig likadant. Därför gör jag det lite lagom. Och i smyg. :P

3 kommentarer:

Anonym sa...

God jul min kära vän och vackra lucia! Jag är alldeles säker på att du skulle vara den vackraste lucian, även om du låg på golvet och såg på människorna. Eller kanske just därför.. Du är älskad!!

Ida sa...

Hej vännen! Hoppas du hade en bra julafton och att allt är fint i s-vall. Här i Fuengirola leker livet! Vi har sol och varmt, otroligt skönt :) Är inte alls ledsen att jag var tvungen att åka till Spanien igen, hahaha! Ha det bra! Kramar

Johanna sa...

tror jag har missat dina första blogginlägg. Detta var ju så sött :)