tisdag 11 december 2007

låt.det.ske.så.

Jag fick Carolas nya julskiva i födelsedagspresent. Hon har än en gång varit i Betlehem, Jesu födelsestad, och spelat in. Satt och tittade igenom skivhäftet och måste citera en bit, det handlade om murar - precis som jag skrev om 19 nov.

"Sen vårt förra besök har många gett upp att leva i Betlehem.
Muren som nu omringar den lilla staden är ett vittnesbörd
om hur människor behöver fridsfurstens ankomst.
Murarna vi reser runt oss själva och våra egna liv
är ytterligare ett tecken för samma behov.
Vi önskar att vi alla, var och en av oss,
skall bli berörda av julens mirakel,
så kärleken kan spränga murar
och bryta ner allt som skiljer oss
från Gud och från varandra."
Amen
(= låt det ske så)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm det är så sant. Murar är vi nog ganska bra på att bygga upp, de flesta av oss. Men de behöver ju inte bli stående för evigt, det räcker kanske att bli lite mer medveten om dem för att de ska mjukna o börja ramla ned lite i taget? Hoppas det går bra med allt pluggande o tentande, så att du hinner med att julmysa också! Fast jag känner ju dig, och tvivlar egentligen inte alls på att du tar dig tid med det :) Stor kram på dig, syster! /anna

Anonym sa...

Jaså du bloggar på svenska också! Jag har läst några av dina inlägg och finner att jag gillar dom… Men det är ju ingen nyhet, du brukar ju ha bra saker att säga.

Ses snart!