söndag 23 september 2007

helt naket






Jag har så många goa vänner som berikar mitt liv!

Älskar de nära samtalen, funderingarna kring allt som rör livet, förtroligheterna...

Älskar att få kunna visa sig svag då man är det och få vara stark då vännen behöver det.

Att kunna vara bara just precis den jag är och veta att du finns där som min vän.

Det är nog faktiskt något av det absolut bästa. För man blir så glad. =)

Att helt naket; utan clownmask, utan fejkad säkerhet eller vad man nu kan känna att man gömmer sig bakom - få vara jag. Jag jag jag. Precis den jag är.

Och de stannar ju faktiskt, vännerna. För gissa vem det är mina vänner vill vara vän med? Mig.

Rätt så coolt.

Och precis därför vill jag vara vän med dig.

För att du är den du är.

Visar du upp en mask för mig så märker jag det och då är det inte alls lika inbjudande.

Det är för just dig själv du är älskad. Tro mig!


(jaaa, jag vet, det blir värsta pepptalket! :P Men...TA emot det vettja!!
I mean it.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kära vän! Kul att se din blogg :) Svårt att beskriva vilken stor plats du har i mitt liv. Är så ljuvligt glad & tacksam...! Vill alltid finnas för dig. Alltid. Kramar /Emilie

Anonym sa...

Kan int annat än att hålla med ovanstående talare! Kram på dig vännen!

Anonym sa...

Det är verkligen sådär det ska vara! det är då man är som lyckligast, när man förstår att de faktiskt tycker om en för att jag är jag och inget annat (= / saknar dig Jenny // Kraaam Sara