lördag 21 juni 2014

Drömmen om att få sova...

Alltså denna lilla dam... Hon sov så bra i början men så är det något som har hänt. Hon väcker oss flera gånger och håller oss vaken ett bra tag... Jag tror vi vet vad det beror på: hunger. Och då tycker man det ska vara lätt åtgärdat men det verkar ju svårt eftersom vi inte lyckas. Skulle hon äta vanligt skulle hon få mellanmål av turkisk yoghurt tillsammans med diverse gott, men vad erbjuder vi nu när hon ska äta mjölkfritt?? Bara frukt blir mycket mindre mättande och mackbitar tar sådan tid så de orkar hon inte äta så väldigt många av... Hon får gröt till frukost och välling på kvällen. Vällingdrickandet går bättre och bättre men hon dricker lite som hon har lust och det blir sällan särskilt stor mängd.
Vi börjar bli smått frustrerade... särskilt som jag också försöker sluta amma på natten... Har ni tips?

3 kommentarer:

Anna din Anna sa...

Kanske våra töser är inne i en krångelålder.... fast nu försöker jag få adelina att sova i egen säng, flytta henne direkt jag ammat henne till sömns, och sen sitta och amma henne på natten och flytta direkt tillbaka... hon har också varit vaken i omgångar på nätterna, då hon sovit bredvid mej - men hon har inte velat ha mjölk! så inte hungrig alltså. Bara nöjd och glad att få va vaken.... :P Fast förslag till mer mat: gröt på kvällen! Med mosad banan i (det borde ju va mer mättande) Mellanmål...hmm..banan, fruktkrämer (koka själv eller fruktpureer) med puffat ris (det borde blöts ju upp så borde gå att ätas av små tandlösa?!)Vi kör mer med stilen, hellre ordentlig aptit till maten och skippa mellanmål..men så ammar jag ju mycket ännu.. kram på er!! hoppas vi ses ännu i sommar!

Jenny sa...

Tack för tips kära du! KRAM

Anna igen sa...

ungefär hundrande gången jag bläddrar förbi Hilda, och även denna gång tänker jag: men nog är det för väl att dom är så underbart söta som små liven!!