torsdag 19 juni 2014

Midsommar

Vi är sjuka, min fine och jag. Någon slags förkylning/influensa. I morgon är det midsommarafton och planen är att fira tillsammans med goda vänner men vi får se i vilket skick vi är. I vilket fall gick jag ut en sväng ikväll och plockade midsommarblommor och satte i vaser inne på borden så stämningen infinner sig. Älskar känslan att kunna gå ut och plocka blommor. Det är en härlig kväll, trots att något slags "midsommarköldrekord" har utlovats. 

Eftersom vi inte är världens piggaste undrade jag uppgivet vad vi skulle hitta på att äta. "Något enkelt" säger Albin. Ja, hämtmat, tänker jag. "Typ makaroner och korv" fortsätter Albin. Vem av oss tror ni är uppvuxen på landet?

Friska eller inte, en härlig dag bli det i vilket fall i morgon. Glad midsommar på er!

Inga kommentarer: