tisdag 1 juli 2014

En stund i paradiset

Efter dagar av regn och kalla vindar som om det vore tidig vår eller redan höst kom så äntligen varmare vindar och t.o m sol! Barnen och jag är i stugan med mormor och morfar. Just idag for de in till fastlandet för att handla och jag stornjuter av några timmar helt för mig själv utan något som helst som måste göras, och att så enkelt vara i naturen. Alltså: HELT för mig själv! Förr om åren började jag alltid min första vistelse här med att sitta vid vattnet. Jag bara var, lyssnade och filosoferade, landade. Nu för tiden funkar det sällan men idag tog jag chansen. Helt underbart! Det är svårt att greppa hur fullt upp det hela tiden är som småbarnsförälder. Visst, många stunder är det alldeles underbart, men det är inte ofta jag får möjlighet att bara lyssna in mig själv och sätta saker i perspektiv. Att hinna göra det sätter extra guldkant på all övrig tillvaro. Dessutom är det härligt att få sakna mina finaste.

Inga kommentarer: