onsdag 16 november 2011

He loves u yeah yeah yeah

I lördags var vi på barndop. Det var jättefint och allra finast var det när en solist sjöng Sarah Dawn Finers Kärleksvisan. Jag har hört den sången på bröllop och den är verkligen fin även i sådana sammanhang, men jag tycker inte riktigt att texten har gått att applicera fullt ut på ett kärleksförhållande människor emellan. Nu på dopet kom den däremot till sin fulla rätt. Lyssna på den och tänk att Gud och människan sjunger till varandra enligt vad jag skrivit här nedanför, som en dialog, så kanske du förstår hur jag menar.


   
Gud: Var inte rädd, jag går bredvid dig.
Kom ta min hand, jag håller i dig.
Här i min famn, kan du våga tro.
Sänk dina murar, jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.
Var inte rädd, jag går bredvid dig.

Människan: Nu är jag din och nu kan jag andas.
Här blir jag kvar, för här vill jag stanna.
(Gud/Människan:) Se på oss nu, livet är vårt.
Ser du den framtid som vi, vi kommer få.

Gud: För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har
och låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.

Ja, jag ska älska dig så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Så låt mig få bära dig när hoppet sviker.
Du betyder allt för mig.
Var inte rädd, jag står bredvid dig
för du betyder allt för mig.

Lillprinsen Joel har börjat skratta när han hör musik och det gjorde han även stundvis under dopet. Mest såg han dock ut så här:
 

5 kommentarer:

Anna sa...

Men va stooooor han ser ut att ha blivit!!! Och vi såg ju er alldeles nyss!! :oO Vi hade oxå kärleksvisan på arons välsignelse - det var en sång jag kunde hålla med om varje ord, och den kändes så rätt just då (och ännu nu). Men oj oj vad mina tårar rann då min fina kusin sjöng den för aron och oss!! :o) kram på er!!

Jenny sa...

Ja jag veeeeet! Han växer växer och växer! Pyamasen han fick av er är det dags att lägga undan nu.
Det var många tårar som föll även när sången sjöngs denna gång för det var så vackert och så väldans berörande.
Kramar

Johanna sa...

Men lillpysen! Han har blivit lite knubbigare, haha. Han blir bara sötare och sötare, goungen :) <3

Erica sa...

Du är så klok Jenny! Låten blir mycket, mycket bättre när jag tänker den ur Gud - Människa perspekivet. Jag har också haft svårt för att applicera texten på människor.

Låten berör mig verkligen nu.

Kram

waqar qureshi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.