onsdag 26 januari 2011

Landat i lugnet

Och tiden bara går. Ikväll är det en soft kväll. Albin är iväg och grejar och jag sitter här och lyssnar på sköna India.Arie.

Upplevelsen av höst- och vårterminen är lite som natt och dag. Hela hösten, i stort sett, var jag nästintill ett steg efter hela tiden och hann knappt aldrig ens ta en liten rast på jobbet, plus att jag ofta jobbade hemma. Inför denna termin har jag hunnit tänka innan den drog igång och har bättre övergripande koll. Dagarna är helt ostressiga och jag kan i lugn och ro planera och förbereda. Det är som en ny värld. Och otroligt skönt! Hoppas, hoppas, hoppas det håller i sig.
Det känns lite som att landa - i livet som arbetande. Jag har ju varit arbetande förut också men detta är väldigt annorlunda. Bara en sån sak som att jag bara arbetar dagtid. Att jag har min fine. Att jag har utbildningstiden bakom mig. Att jag är flera år äldre. Ja, annorlunda är det.

1 kommentar:

Catrin sa...

Skönt att höra att du har "landad" i din lärarroll! :-)

Jag och smågrabbarna ska upp till Norrland i påsk - det kanske är möjligt att vi ses då?!

Ringer dig nån kväll framöver!

Kram, kram!