söndag 10 oktober 2010

Your love never fails

Tiden går och det blir visst inte så mycket bloggande. Men en hel del jobb. Nu i provtider är det lite jobbigt, skulle gärna vara mer ledig. Men det är ok eftersom jag vet att jag är nybörjare i läraryrket. Det ska bli bättre med tiden och mer fritid.
Emellanåt hinner jag ändå träffa vänner, sjunga i kör, gå i kyrkan, plocka svamp... Mitt i allt bär Gud. Det är det bästa. :) Hur hetsigt vi än har det och hur vi än tenderar att irra ifrån honom så är han kvar och väntar på att vi ska komma tillbaka. Jag tycker om att jag mitt i allt jag har för mig ändå känner att en stor del av det jag prioriterar är saker som innebär tid med Gud. Saker som gör att jag verkligen umgås med honom och dras nära honom. Det är egentligen paradoxalt.... Att ena sekunden känna sig låst i saker att göra, och i nästa fri i Jesu kärlek... Svårt att förklara, men i honom kan vi verkligen få vara fria. Fria. Fria. Fria.
Ramlade just över en härlig sång som får understryka känslan jag har idag.



Och den här... åh. :) How he loves us!! En otroligt fin text.

Inga kommentarer: