tisdag 7 juli 2009

Jag vet att Du har en tanke

Sitter och ser på Michael Jackson-konsert på tv. Är nyss hemkommen från jobbet. Jag fick gå sista biten hem, i regn. Regn är bra att filosofera i... Jag tycker att livet är spännande. Det känns väldigt tydligt nu att jag bara har ett år kvar av mina studier och jag har alltmer börjat undra vad som sen kommer att hända. Vart och hur jag kommer att jobba. Vart Albins och mina steg kommer att ledas... Och det känns onekligen väldigt spännande att inom kort bilda vårt gemensamma hem.

Jag är nog en projektmänniska. Har alltid något på gång. Något i görningen som min tid läggs på. Just nu är det ju bröllop som är projekt. Och om jag tänker framåt i livet så blir jag inte förvånad om det fortsätter med olika projekt. Kanske jag kan kallas att vara en periodare... ?! Det är mycket jag drömmer om att göra. Sådant som har att göra med resa och livsnjutning och sådant som har att göra med projekt - av annat slag. Och även om en hel del minnen redan samlats så finns det utrymme för en hel del fler framöver. Än en gång känner jag förväntan.

Nu ska jag ta vara på tiden som jag faktiskt har och lägga mig och läsa lite innan jag sover.
Krams

2 kommentarer:

Catrin sa...

Var sak har sin tid - och nu är det tid för bröllop för dig! :-)

Jenny sa...

Ja det har du rätt i.