lördag 10 november 2007

This.is.the.day

Har du något motto i livet?
Jag har ett. Det vanliga, men otroligt bra; fånga dagen.
Det är inte alltid så lätt, ibland är det som att det knappt finns möjlighet. Jag tänkte på det i onsdagskväll då jag lämnat besökande Anna för att gå på en lektion som visade sig i stort sett handla om saker jag redan hade koll på. Kan kännas rätt värdelöst...och så blir man så där anti så det syns på hela ens kroppsspråk. Känns dock ganska ovärt att bli sån med. Då tänkte jag att jag inte alls skulle låta mig bli anti, utan ändå lyckas fånga det som gick att fånga. Jag fick ju ändå lyssna till spanska, vara bland härliga människor, vara frisk och glad! haha, ja, you name it. Som vanligt låter jag überpositiv, men vad annars? Tycker det är helt onödigt att slösa bort en massa dagar, och tid, på att gå runt och vara less när man kan göra det till något bra och njuta av det istället. That´s my filosofy. (vet inte varsifrån denna engelska plötsligt kommer..! kanske har fått nog av spañolen)

Fånga dagen. Ta vara på varje tillfälle. Gå inte runt och längta bakåt eller framåt så du missar nuet. =) Då har livet plötsligt passerat.

Kramar!

3 kommentarer:

Ida sa...

hmmm... känner mig lite träffad. En pik till mig kanske? ;)

Anonym sa...

jag håller med Ida. Bulls eye

Anonym sa...

Och jag håller med Jenny...