lördag 4 augusti 2012

Sommaren är kort

I år känns sommaren ännu kortare än vanligt. Kanske för att jag varit hemma hela året... Vad är då två månader?? Jag är inte med på att den börjat.. Ändå märker jag ju att vi hunnit med en del. I juni hade vi besök från Amerikatt. Då var Joel busig, som på bilden ovan.
På midsommar dansade vi runt stången. Sångledaren visste knappt hur sångerna gick men vi hjälptes åt att styra upp. Stackars amerikanarna fattade inte vad vi gjorde när vi bakade och sådde, men hakade glatt på.

Ett tag trodde vi att sommaren skulle bli varm och solig. Vi njöt av de dagar vi fick!

 Anton och Angelica bjöd på trerätters på egen strand... Hur.Fint.Som.Helst.

Grillning i vänners stuga.


 Firande av kärlek med fantastiskt vackert par.


 Tack för en härlig dag kära Jonas och Lollo!


 Så bar det iväg söderöver till min farmor och mina kusiner 
innan vi landade i stugan med mina föräldrar för en härlig vecka med äntligen lite mer sommarkänsla.
Mamma stekte strömming - precis som mormödrar ska göra.
Och myste med sitt barnbarn så mycket hon bara kunde.

 Vi njöt av besök och närheten till naturen,


 
 ..av god mat och busiga barn..

Vi besökte vänners nya hus och drömde ännu lite mer om den dagen då vi har ett eget.
 Joel premiärplockade smultron och blåbär
och premiäråkte båt..


...lekte med morfar..
..och la sig till med ett nytt smile!
Dessutom, tro det eller ej, är han ingen minsting längre. Numer finns detta lilla underverk bland oss.
Här är hon med sina stolta föräldrar.
Minst eller inte. Faktum är att jag aldrig får nog av denna goding. Han är så söt så jag inte vet vars jag ska ta vägen.
Efter helgen återstår 4 mammalediga dagar innan jag börjar jobba och Albin tar över.
Tack och hej för denna gång!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja nog ser man att sommaren är kort. Många fina kort.

(gör väl om kommentaren på rätt blogginlägg oxå)