måndag 13 augusti 2012

Jobbar igen

Full fart direkt! Mitt stora dilemma är att göra terminsplaneringar i de olika ämnen och årskurser jag ska redovisa. Det borde kanske inte vara så big deal men saken är att de underlättar enormt när de väl är gjorda och dessutom grundar för att undervisningen följer läroplanen. Därför kommer jag nog inte vara nöjd förrän jag har planeringar som jag är riktigt nöjd med och som är tydligt kopplade till kursplaner. Så är det när man ska vara bland de bästa.

Men. När allt ligger framför mig, ogjort, har jag svårt att veta i vilken ände jag ska börja så nu är jag så glad så glad när jag hittat en hel del hjälp på vägen via vännerna Google och Twitter! Tänk såna möjligheter vi har i dagens samhälle! Säger ett stort TACK till alla kollegor i landet som delar med sig av sitt alster så jag kan få inspireras och hitta var jag ska börja.

Inga kommentarer: