onsdag 11 januari 2012

Störst, bäst och vackrast

Tittade igenom mitt eget första album och läste bland annat några grattiskort jag fått som liten. Hittade ett som min mormor och morfar gav mig på 5-årsdagen. Förtryckt står det:  
Vill bara ge dej några små blommor på din egen dag och tala om att du är den finaste, raraste, snällaste och gulligaste som finns.  
Så har min kära mormor själv lagt till: gäller alla barn lika. Så jag inte ska tro för mycket om mig själv? Jo, jag får gärna tro mycket om mig själv, bara jag inte tror mindre om andra.
Under hösten har jag ofta tänkt på en sång.. Några av orden i den är:
Du är ett mästerverk. Konungabarn.
Joel - Konungabarn. Prinsen till den störste konungen av dem alla, Gud själv. Men häromdagen påminde Gud mig om att sången likaväl är om mig. JAG är ett mästerverk. JAG är ett konungabarn. Fastän jag vet det så hade jag glömt det för ett tag. 

Konungabarn....!
Jag med. 
Och du med

2 kommentarer:

isabelle sa...

Han är så söt!!!!!

Botvind sa...

Saknar lillgrabben :)

Och er då förstås, men det är ju något speciellt med honom! :D