måndag 13 juni 2011

Nedräkning

Betygen är satta, sista lektionen hållen, det återstår bara en vecka att jobba och i lördags var Albin och jag värdpar på bröllopet vi har haft i bakhuvudet hela terminen. Värdskapandet gick finfint och vi hade en härlig (om än otroligt varm!) dag. Snart snart snaaart är det bara ledighet framför! Jag har redan lånat böcker på bibblan, drömt om att klistra in foton och planerat att rensa bland mina kartonger i förrådet.

Idag var jag hos barnmorskan. Hon meddelade att pyret växer (!) och jag tror hon sa att han/hon nu mäter 27 cm i sittlängd (d.v.s. utan att ha räknat in benens längd).
I natt var det ett väldans liv i magen. Jag tror minsann pyret sparade energi under lördagen - då jag var i gång hela dagen och aldrig riktigt bara vilade vilket vanligtvis är när sparkandet brukar komma igång - som han/hon nu för fullt använder.

Snart ska vi iväg på föräldragrupp. Tills dess ska jag ta ett till tag i datakursen jag har att göra klar.

Inga kommentarer: