tisdag 8 mars 2011

Sportlov och vårkänslor!

När det har varit så kallt så länge så är det ett bra tag sedan jag cyklade. Men nu när det är mildare och solen och t.o.m. asfalten är framme lite varstans så blev det dags igen. Och så underbart det är!!! Det känns lite som att släppas ut på grönbete. Livet är tillbaka!
Idag var jag dessutom till en sjukgymnast som gav sig på mitt ryggonda som gjort att jag knappt kunnat gå. Det var visst en låsning i bäckenet. Känns mycket bättre nu så jag hoppas det lilla onda som är kvar ger med sig. Nu ska jag röra på mig igen! Dessutom har jag än en gång konstaterats ha väldigt lågt blodvärde och äter nu järntabletter så jag orkar ju, för ovanlighetens skull.

Annat bra är att det är sportlov. Otroligt välbehövligt. Jag hade såklart tänkt att jag skulle jobba en del, förbereda och planera lite.... men jag har ingen lust. Jag tar det en annan dag istället. Det är roligare att hinna hänga lite med vänner. Igår överraskade Maria och Stefan mig med att vara i stan och det är så roligt att ha all möjlighet i världen att hinna träffa dem. Idag blir det promenad med Mattias i solen som lovar vår - det ska jag nog klara av tack vara sjukgymnasten.

1 kommentar:

fjings sa...

Visst såg jag att du svarat på min tidigare kommentar! Hoppas ryggen och bäckenet ska hålla sig bra så du får röra på dig ordentligt!! Hoppas du har ett härligt, soligt sportlov! Jag bara längtar till i sommar då vi kan hälsa på ordentligt i sverige(har redan bestämt vi ska göra det)! Men vet att ni alltid e välkomna hit! :o)